INHOUD MIDDENSTAND
INHOUD LEED
HOME
AUTEURS
TEKSTEN
BRABANTS
INTERVIEWS
SPECIAAL

Print pagina

Middenstandspoëzie - bijdrage van Jeroen Ketelaars

 

Eerst twee exemplaren uit de autobranche:

 

APK Keuringsstation J. Huijsmans (Tilburg) gebruikt de volgende slogan:

 

‘Keuren zonder zeuren, en gratis herkeuren’ (Stadsnieuws, Tilburg, 26 juni 2005)

 

Autobedrijf Jan Wellens in Kaatsheuvel adverteert met:

 

‘Jan, de échte autovakman!’ (Brabants Dagblad, 17 juni 2005)

 

Dan drie exemplaren onder het kopje ‘Eten en drinken’:

 

Slagerij Fons Pessers, een Tilburgse zaak die al eerder op CuBra opdook maar bij mijn weten niet in de rubriek middenstandspoëzie, gebruikt in een advertentie het volgende middenstandspoëem:

 

‘Goed barbecuen en niet veel betalen, dan het vlees bij Fons Pessers halen!’

(Tilburgse Koerier, 16 juni 2005)

 

Een recent bezoek aan café De Boekanier, in het centrum van Tilburg, leverde de volgende uitnodiging op om glazen op een daarvoor bedoelde plek neer te zetten:

 

‘Ik hang hier niet voor nop! Zet hier je glas maar op.’

 

En bij KeukenCentrumRiel krijgt u ‘Altijd ’n goeie deal!’ (Stadsnieuws, Tilburg, 22 juni 2005)

 

Tot slot, in de weekendbijlage van het Brabants Dagblad van 2 juli jongstleden stond in een advertentie van Bouwbedrijf HIBOWA:

 

‘Vakwerk is ons keurmerk’